عشق, موفقیت, زیبایی, سلامتی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

برای مقابله با استرس چای بنوشید

برای مقابله با استرس، چای بنوشید

پژوهشگران می‌گویند: نوشیدن چای به طور منظم و روزانه به كاهش استرس و اثرات نامطلوب آن بر بدن كمك می‌كند.

پژوهشگران دانشگاه كالج لندن در بررسی‌های اخیر خود روی مزایای مصرف چای دریافته‌اند؛ در بدن مردانی كه روزانه چهار نوبت و به مدت شش هفته چای سیاه نوشیده‌اند میزان هورمون استرس بسیار كمتر از گروهی است كه از این نوشیدنی مصرف نكرده بودند.

به گفته پژوهشگران؛ هورمون استرس كورتیزول نام دارد و در صورتی كه ترشح آن از حد طبیعی افزایش یابد عواقب نامطلوبی برای جسم و روان انسان می‌تواند داشته باشد.

نتایج تحقیق اخیر در مجله «سایكوفارماكولوژی» منتشر شده است.

این پژوهش همچنین نشان داد: افرادی كه پس از انجام یك كار استرس زا چای می‌نوشند، بیشتر احساس آرامش بدست می‌آورند.

دكتر اندرو استپتو رییس و محقق دپارتمان اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی در دانشگاه كالج لندن در این باره اظهار داشت: یافته اخیر در بسیاری از مواد پزشكی می‌تواند تاثیر مثبت و كارآمد داشته باشد.

وی افزود: تسكین تنش و استرس پس از تجربه یك كار یا حادثه پر استرس اگر به كندی صورت گیرد می‌تواند خطر بیشتر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی عروقی را در پی داشته باشد.

تحقیقات ما نشان می‌دهد كه چای تاثیر قابل توجهی در بازگرداندن میزان هورمون كورتیزول به حد طبیعی دارد.

در این پژوهش تاثیر سایر نوشیدنی‌ها مانند قهوه و نوشیدنی‌های كافئین دار در كنار چای سیاه مورد بررسی قرار گرفت اما در پایان بررسی‌ها معلوم شد؛ افرادی كه چای سیاه مصرف كرده بودند پس از یك كار پرتنش 47 درصد كاهش كورتیزول داشتند در حالی كه این رقم در بین گروه‌هایی كه از نوشیدنی‌های دیگر مصرف كرده بودند 27 درصد بود.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : amanda mandana

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • از نظر شما عملکرد این وبلاگ چگونه بوده است؟







نویسندگان

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic